Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Szanując prawo do prywatności osób, które powierzyły Przychodnia Marcinkowskiego Chudy Obara spółka jawna, ul. Marcinkowskiego 2-4, 48-300 Nysa, NIP: 7532185624 swoje dane osobowe, w tym osób korzystających z naszych usług, naszych kontrahentów i ich pracowników, deklarujemy, że pozyskane informacje są przetwarzane zgodnie z przepisami prawa krajowego i unijnego, w sposób zapewniający ich ochronę.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) informujemy, iż:

Administrator danych

  1. Administratorem danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i metodach ich przetwarzania, jest Przychodnia Marcinkowskiego Chudy Obara spółka jawna, ul. Marcinkowskiego 2-4, 48-300 Nysa, NIP: 7532185624.
  2. W Przychodni Marcinkowskiego Chudy Obara spółka jawna wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest pod adresem email: michalmysliwy@ratio-go.pl.

Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania

    1. Dane osobowe, które zostały pozyskane z formularza kontaktowego, podczas rozmów telefonicznych, korespondencji e-mail, SMS, spotkań będą przetwarzane w celu:
      • bieżącego kontaktu wynikającego z zawartej umowy lub prowadzenia działań zmierzających do zawarcia i realizacji umowy z klientem lub kontrahentem, w zakresie działalności administratora – art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO,
      • realizacji usług, w tym dla wykonania zawartej umowy i sprzedaży produktów – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
      • rozpatrywania skarg, wniosków i reklamacji, w tym obsługi zgłoszeń – art. 6 ust. 1 lit. c oraz f RODO,
      • udzielania odpowiedzi na przesłane pytania, prowadzenie korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
      • wypełnienia prawnie ciążących obowiązków na Administratorze, w tym prowadzenia rozliczeń, księgowości i sprawozdawczości finansowej – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
      • obrony przed roszczeniami i dochodzeniem roszczeń zgodnie z prawnie uzasadnionym interesem Administratora danych, do czasu wygaśnięcia okresu roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO.
      • zarządzania kadrami, w tym pracownikami oraz współpracownikami oraz organizacji procesów rekrutacyjnych – art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f RODO,
      • rejestracja pacjentów w celu umożliwienia korzystania ze świadczeń zdrowotnych i prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z przepisami prawa – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • prowadzenie dokumentacji medycznej pacjentów w celu realizacji świadczeń zdrowotnych oraz wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z przepisów ustawy o działalności leczniczej i rozporządzenia w sprawie dokumentacji medycznej – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • udostępnianie dokumentacji medycznej uprawnionym podmiotom w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz w celu zapewnienia ciągłości leczenia – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • realizacja świadczeń zdrowotnych w ramach NFZ w celu realizacji umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia i wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • realizacja świadczeń zdrowotnych w ramach usług komercyjnych w celu wykonania umowy zawartej z pacjentem w zakresie odpłatnych usług medycznych – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • rozliczenia z NFZ i raportowanie świadczeń w celu realizacji obowiązków sprawozdawczych wobec Narodowego Funduszu Zdrowia – art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • analiza diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej w celu postawienia diagnozy i realizacji świadczeń zdrowotnych zgodnie z obowiązującymi przepisami – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • realizacja zabiegów rehabilitacyjnych i fizjoterapeutycznych w celu wykonania świadczeń zdrowotnych na podstawie skierowania lub umowy zawartej z pacjentem – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • prowadzenie dokumentacji rehabilitacyjnej i fizjoterapeutycznej w celu ewidencjonowania wykonanych świadczeń oraz prowadzenia rozliczeń z NFZ lub pacjentami – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • prowadzenie list oczekujących na świadczenia zdrowotne w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • wystawianie i obsługa e-skierowań, e-recept i e-zwolnień w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa i zapewnienia ciągłości opieki zdrowotnej – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • komunikacja z pacjentami w celu umawiania wizyt, potwierdzania terminów świadczeń zdrowotnych oraz udzielania informacji związanych z leczeniem – art. 6 ust. 1 lit. b oraz c RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO,
      • archiwizacja dokumentacji medycznej i kadrowo-finansowej w celu realizacji obowiązków archiwizacyjnych wynikających z przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
    2. Administrator przetwarza dane zgodnie z prawem, zbiera je dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i nie poddaje dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami. Dane są zbierane jedynie w adekwatnym, niezbędnym i koniecznym zakresie, w stosunku do celów w jakich są przetwarzane.
    3. Administrator może powierzyć przetwarzanie zebranych danych osobowych Użytkowników innemu podmiotowi na podstawie zawartej z nim, na zasadzie art. 28 RODO.

Odbiorcy danych

  1. W ramach naszej działalności, Twoje dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
  • osobom prowadzącym działalność gospodarczą świadczącym usługi na rzecz Administratora,
  • podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa,
  • dostawcom zewnętrznych rozwiązań IT,
  • dostawcom usług płatniczych, zdefiniowanych w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
  • podmiotom świadczącym usługi kurierskie, odpowiedzialne za dostarczanie zakupionych przez Użytkownika produktów,
  • dostawcy hostingu oraz wsparcia informatycznego, w tym dostawcom zewnętrznych rozwiązań IT.

Udostępnianie danych

  1. Podanie przez Ciebie danych jest niezbędne, aby nawiązać współpracę i realizować zawartą umowę, jak również spełniać obowiązki prawne. Dotyczy to sytuacji korzystania z oferowanych przez nas usług, sprzedaży produktów, a także w przypadkach, gdy zamierzasz dołączyć do naszego zespołu.
  2. W pozostałym zakresie (w szczególności dla przetwarzania danych w celach marketingowych) podanie danych jest dobrowolne.

Bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych

  1. Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe klientów i użytkowników przed nieuprawnionym dostępem do nich osób trzecich i w tym zakresie stosuje organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa odpowiadające danemu ryzyku przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 32 RODO. Wszyscy nasi pracownicy zobowiązani są do przestrzegania naszych Polityk i procedur związanych z poufnością, bezpieczeństwem i prywatnością.

Okres przechowywania danych osobowych

  1. Administrator przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, realizacji umowy, dla danych niezbędnych do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze nie dłużej niż przez czas określony w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa i nie dłużej niż jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora. Przykładowo:
  • rozpatrywanie wszelkich skarg, wniosków oraz reklamacji przetwarzanie będzie kontynuowane przez okres obowiązywania umowy, a także do momentu zakończenia okresu rękojmi lub finalizacji procesu reklamacyjnego;
  • dane osobowe przetwarzane w celu obrony przed roszczeniami i dochodzenia roszczeń zgodnie z prawnie uzasadnianych interesem będą przechowywane do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń umownych, zgodnie z przepisami prawnymi;
  • dokumenty księgowe będą utrzymywane przez czas wymagany przepisami prawa dotyczący archiwizacji, w szczególności dotyczy to dokumentacji księgowej, która jest przechowywana generalnie przez 5 lat od końca roku, w którym miało miejsce zdarzenie zobowiązujące do utworzenia danego dokumentu;
  • dane kadrowe będą przechowywane zgodnie z wymogami prawnymi dotyczącymi archiwizowania dokumentacji pracowniczej, takiej jak akta osobowe, przez okres 10 lat;
  • dane znajdujące się w dokumentacji medycznych będą przetwarzane przez okres wynoszący co do zasady 20, a w przypadku zgonu 30 lat zgodnie z art. 29 ust. 1 i 2 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
  • po zakończeniu procesu rekrutacji, dane będą usuwane bez zbędnej zwłoki, a w przypadku wyrażenia zgody na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych, do momenty wycofania zgody;
  • dane przetwarzane w związku z interesem prawnym Administratora będą przetwarzane do momentu realizowania prawnie uzasadnionych interesów z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, w ww. przypadku – do momenty wyrażenia sprzeciwu;
  • pozostałe dane osobowe będą przetwarzane do momentu zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Twoje prawa w związku z przetwarzaniem danych osobowych

  1. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, masz prawo do:
  • dostępu do treści przetwarzanych danych (art. 15 RODO),
  • sprostowania przetwarzanych danych (art. 16 RODO),
  • usunięcia przetwarzanych danych (art. 17 RODO),
  • ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
  • przenoszenia przetwarzanych danych (art. 20 RODO),
  • sprzeciwu przetwarzania danych (art. 21 RODO),
  • oraz wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora do PUODO (art. 77 RODO).

Transfer danych do krajów trzecich

  1. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany

  1. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji, w tym profilowania, w sposób mogący generować jakiekolwiek prawne skutki lub w znaczący sposób wpływać na klientów, dostawców, ich pracowników lub współpracowników, a także pracowników lub współpracowników czy kandydatów do pracy.

 

 

POLITYKA PLIKÓW COOKIES

  1. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych oraz w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jeśli wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, będą one zapisane w pamięci Państwa przeglądarki.
  2. W ramach Serwisu stosowane są dwa typy plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies).
    • Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
    • „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  3. W Serwisie wykorzystujemy następujące rodzaje plików Cookies:
    • „niezbędne” – umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. wykorzystywane przy obsłudze autoryzacji użytkowników;
    • “zabezpieczające” – służą do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie korzystania z usług Serwisu;
    • „wydajnościowe” – umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu
    • „funkcjonalne” – umożliwiają zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu Serwisu itp.;
    • „reklamowe” – umożliwiają dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
    • “integracyjne” – związane są z wykorzystywanymi w Serwisie usługami firm trzecich, np. Google Analytics.
  4. Serwisy obce, których materiały przedstawiamy, mogą także używać cookies, które umożliwiają logowanie się, oraz służą dostarczaniu reklam odpowiadających upodobaniom i zachowaniu użytkownika.
  5. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień po wcześniejszym wyrażeniu zgody oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.